Ladda upp.....?

Hur ska jag ladda upp för VT 2012 på Väsby RK..? Började fundera på det för några minuter sen. Nya utmaningar & prövningar.....Högre hinder & fler banor. Mitt självförtroende måste höjas, helt klart. Man kan inte rida mot första hindret på en bana & inte tro att man klarar det. Man kan inte påbörja en skänkelvikning utan att TRO på det. Mitt mål är dessutom att rida en mindre clearround & jag är osäker på om mina nerver klarar det. Det är det 1:a jag måste bättra på. Sen måste jag även få bättre balans & hoppsits. Om inte jag har någon balans går inte hästen i balans. Min hoppsits måste bli bättre. Måste trampa ner hälen mer & tänka mer på blicken. Nu till de posetiva bitarna. Jag rider faktiskt fina vägar, det har jag fått mycket berömm för. Det lönar sig alltså att tänka på det;) Sen berömmer jag även hästen jag rider ofta. Brukar prata lite lugnande om hästen är nervös & berömma den när den t.ex gått fin i galoppen. Jag rider även rätt så mjukt. Jag tänker försöka försöka ladda upp ordentligt & vänja mig själv med att tänka "Jag klarar detta". Jag kommer öva upp min balans & hoppsits & träna & träna & träna!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback