Döden....

Såg nyss på 14:e delen av ponnyakuten. I slutet åkte Jossan & Daniel med Tobbe till Stall Cinderella, ett stall för pensionerade hästar. Kom & tänka på hur jag skulle regara om Jackpot dog/avlivades. 2010 avlivades Elektron & jag vart SJUKT ledsen. Jag började storgråta på rasten i skolan i famnen på en kompis. På eftermiddagen när jag skulle rida lektion så jag åkte till stallet. Fick ett hål i hjärtat av att se hans tomma box. Dagen innan la jag teckningar i den & gav Elektron en massor av morötter. Jag ville förgylla hans sista dag på Jorden. Nu stod inte den vita sagohästen i boxen längre & jag skulle aldrig mer få möta hans milda blick, aldrig mer få sitta på hans rygg & aldrig mer känna hans mule mot min kind. Men älska honom, det kan jag än idag. Allt detta kanske jag får uppleva 1000 gånger om, men aldrig, aldrig slutar jag att älska hästen som gått bort. Var & en får en speciell plats i mitt hjärta & kommer behålla den föralltid.

Kommentarer
Postat av: felicia

Så hemskt... :'(



Sv: Tack! :)

2012-01-09 @ 19:39:44
URL: http://ponniehjerta.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback